dinsdag 4 juni 2013

Kettingzaagkunst / bbq maandag 3 juni

Vanmorgen worden we gewekt met motorzaaggeluiden. Blijkt een kunstenaar bezig met een enorm beeld van een viking, dit alles met gebruik van een kettingzaag. Fascinerend en inspirerend.
Vorige keer had Ank mijn gutsen meegenomen, waar ik tot op heden nog niets mee gedaan had, maar na het zien van deze man ben ik begonnen met een poging tot het maken van een bakje uit hout. Dus ik heb lekker zitten klooien met een stukje hout wat ik ook al even had liggen. Ank zat lekker een beetje hout te snijden met haar nieuwe mesje. Helemaal fijn.

's Avonds hebben we een bbq als afsluiting van onze eerste cursus noors. Het is vlak bij "ons huis" aan het water, bij het gemeenschapshuis. We "moeten" noors praten, wat best al een beetje lukt. Ons jufje is blij verrast dat we haar bedanken met een cadeautje en wij zijn blij met haar enthousiasme. We gaan dan ook waarschijnlijk wel door met deze groep in augustus.

Als iedereen weg is gaan wij nog even vissen, het virus is toegeslagen. HÃ¥kon, onze collega, voegt zich bij ons. Erg gezellig en hij is bloedfanatiek, omdat hij deze avond een grote forel aan de haak geslagen heeft. Helaas willen ze niet verder bijten, we proberen het nog ergens anders, maar helaas. De wind is gaan liggen en we genieten van de mooie lichte avond. Het is hier iedere avond licht tot in de late uurtjes, eigenlijk wordt het helemaal niet meer echt donker.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten