woensdag 21 augustus 2013

21 aug

Wat gebeurt er veel en wat houden we het weinig bij!

We hebben veel gewerkt in verband met vakanties, maar nu is er even een beetje rust. 
Het weekend stond in het teken van de Sandane dagen. Optredens, rommelmarkt, draaimolen, optocht van oude auto's, diverse etenswaren uit allerlei landen etc. Het jaarlijkse evenenment van het dorp, waarbij iedereen wel even komt kijken. Eigenlijk onbreekt het hier aan de verse stroopwafels, misschien volgend jaar......

In het hotel loopt het niet zo soepel, ik (venise) heb wat problemen met mijn salaris en de mensen met wie ik werk vinden mij te streng. Tja, wat te doen, het was niet echt schoon in het hotel en dat gaat nu beter. Natuurlijk vinden mensen mij dan niet echt aardig als ik ze wijs op dingen. Het gevolg is wel dat het nu schoner is! Maar eigenlijk kan het hotel het weinig schelen, heb ik het idee. De manier waarop ze met mensen omgaan is niet echt charmant. Nu zeggen veel mensen, dat is nu eenmaal zo in deze business. Maar ik vind het toch moeilijk om te accepteren, ik kan nu eenmaal niet zo goed tegen onrecht.
Maar goed het is een niet te winnen strijd en ik ben ook een beetje uitgestreden.....dus focus op positieve dingen en bij mijzelf blijven is het motto.

Op uitzending gemist gekeken naar de show van Lenette van Dongen, Hoogseizoen, wat herkenbaar.
Wat hebben we gelachen, heerlijk.

Waar ik blij van wordt is het feit dat het hier zo lekker ruikt, elke keer dat ik op mijn fietsie zit geniet ik van de geuren van de zee, vers gemaaid gras, de bloemen, de zuivere lucht.
Wat aansluit bij een quote van Natasha Bloemhart uit "Salt", een magazine, 
Kijk om je heen, beleef elke afstand die je aflegt als een reis, de ene keer als bewoner, de andere keer als reiziger of verkenner: " originality is simply a pair of fresh eyes". Als je het dichtbij huis niet ziet, ga je het aan de andere kant van de wereld ook niet zien. Dus zet open die " luiken" van je en ga op reis, elke dag weer.
Dank je wel Natascha, we zijn het helemaal met je eens!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten