maandag 3 december 2012

Jonge zeearend


Zit ik vanmorgen bij mijn ontbijt naar buiten te kijken, zie ik een kipachtig iets zitten. Dus verrekijker erbij, best moeilijk want met een temperatuur van  -12 beslaat het meteen. Maar goed, ingezoomd en is het een grote roofvogel. Dus ik naar buiten met camera en verrekijker, wouw het is echt een grote vogel. Enorme gele poten, maar de rest van zijn lijf is donker met een witte staart. Hij fladdert wat met zijn vleugels en stijgt op, vervolgens zie je wat andere watervogels wegduiken en gaat hij cirkels draaien. Met een lage beweging over het water zie je zijn poten voor hem uit, zo een vis uit het water hijsen, deze valt. Dan begint het cirkelen opnieuw met een 2e poging, die lukt. Wouw, te gek om te zien. Met buit en al vliegt hij over de fjord weg.

Terug in de caravan, even gegoogled, wat voor vogel het nu was, en ik denk een jonge zeearend. Hier word ik blij van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten