dinsdag 14 mei 2013

De eerste vis van dit jaar!

Vandaag ben ik vrij, terwijl Femke haar tweede nacht erop heeft zitten en lekker ligt te slapen/ rusten. Pfff ik vindt het wel fijn even een dagje niets, het is echt heel hard werken in het hotel en mijn knieen hebben het zwaar.
Als Fem wakker is, rijden we naar het huis om te kijken of het gras al groeit, zodat er gemeten kan worden. Daarna gaan we effe vissen. Onderweg komen we Håkon tegen, een collega van ons, hij gaat nieuwe blinkertjes kopen om te vissen. Eenmaal aan de waterkant wordt Femke tegemoet gezwommen door een nieuwsgierige zeehond.
Uiteindelijk komt Håkon er ook bij. Ik ga staan bij de plek waar een stroompje de zee in gaat en ja hoor, beet! Een kleine zeeforel aan de haak. Håkon helemaal jaloers. Hij heeft hem voor ons schoon gemaakt en we hebben hem direct klaar gemaakt en opgegeten, heerlijk, ons eerste zelfgevangen visje van het jaar.






1 opmerking:

  1. Ik hoop dat er nog veel visjes langskomen....jullie kunnen wel wat extra ' vlees' gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen