maandag 19 mei 2014

17 mei 2014, viering van de grondwet, dit jaar 200 jaar! Een nationale feestdag.

Het is feest, om 7 uur in de ochtend trillen we ons bed uit met 3 knallen, het saluut, goedemorgen het is 17 Mei!
Enigzins bijgekomen gaan we naar de overkant om Ank op te halen. We zijn aan de vroege kant en kijken in Ørsta naar een parade van scholen door de hoofdstraat. Veel mensen in klederdracht of de mannen in een zwart pak. Dat is toch even wennen, want het ziet er toch best somber uit.
Wel handig dat het pak goed inzetbaar is voor feestdagen en begrafenissen...
Goed het is feest! En er zijn allerlei activiteiten de hele dag door.

Aanvliegen op Ørsta.

Nadat we Ank opgehaald hebben moet ik werken in het hotel. Een lopend buffet...
Femke en Ank storten zich nog even in het feestgedruis in Volda. 

Al met al valt de drukte ontzettend mee in het hotel, wel jammer voor hun en ik ben om 18.00 klaar.
Omdat Femke de auto mee heeft ga ik liftend terug naar Volda. Geinig hoor de keurige families rijden door, maar 2 jonge gasten in een aftandse Volvo geven mij een lift. Aardig toch!

Het feest wordt afgesloten met vuurwerk in Volda, wow. Ach ik geloof dat je Noor moet zijn voor dit.

We werden gisteren ook gevraagd voor de blaaskapel van Lauvstad, ze zochten nog 2 mensen. Ik heb gezegd dat dit redelijk kansloos is aangezien mijn muzikale talenten zeer beperkt zijn, maar Femke..., die kan noten lezen...
Misschien volgend jaar???





Geen opmerkingen:

Een reactie posten