woensdag 7 mei 2014

7 mei 2014, veel te vertellen


Watskeburt?

Vorige week dinsdag zijn Tonny en Conny onze eerste gasten gearriveerd en vandaag zijn ze weer vertrokken richting Ålesund voor de terugreis. Wat is de tijd omgevlogen...

Het is een beetje hektisch geweest, want mijn zus is op 1 mei gearriveerd en ik was niet zo lekker en uiteindelijk geveld door een buikgriep! Ondertussen ben ik weer up en running.

Het huis voelt goed met al z'n inwoners, de douche functioneert prima met 7 man/vrouw, en we zijn blij dat iedereen het naar zijn zin heeft. Ook Tonny en Conny voelen zich prima thuis in het chalet. 

Stephanie is 3 mei 7 geworden en we hebben iedereen een hengel gegeven voor alle verjaardagen., en jawel die van Stephanie is zwart met.... roze.

 Droog oefenen

Dat betekende natuurlijk dat er gevist moest worden! Dus op de kade achter de Coop werden de hengels getest en met succes. De één na de ander werd gevangen. De vistermen werden goed gebruikt : " deze is goed gehaakt!" en het het diner is bij elkaar gevist.

Marco heeft altijd al willen vissen met een roze hengel!


Ook de dag erna is Marco met de kids gaan vissen, en Michael was de master visonthaker. Ook het doden van de vis gaat hun goed af. Met een enorme gul en diverse andere vissen was het een goede vangst. Eén ding is zeker, het vissen is ingeslagen als een bom.


Ik ga met mijn zus op pad naar Sæshaugen, de mooie støhlen in de buurt en Femke ligt te slapen. Die kwam er 5 min. voordat de laatste ferry vertrok, bij toeval achter, dat ze moest werken...


Op 5 Mei is mijn zus is naar een zijarm van de gletcher Jostedalbreen geweest en wij zijn met Tonny en Conny op pad geweest bij Fiskå. Het is een mooi gebied met na een stevige klim een hoogvlakte met meren. Weer een nieuw stukje ontdekt.




Briksdalbreen bij Loen 

Daarna was het tijd voor een BBQ. Het begon even te druppelen, dus bracht mijn tarpje weer de uitkomst. Picknicktafels eronder en vrolijk verder gaan!

Hamburgertje...


En natuurlijk als afsluiter marshmallows...

Er moest natuurlijk ook gewerkt worden


Snoeien, opruimen, takken verzamelen...

7 Mei 
Mijn zus gaat vandaag naar de Geiranger. Ik moet in de avond werken en Femke in de nacht.
Dus even tijd om het blog bij te werken...

 Geirangerfjord






Geen opmerkingen:

Een reactie posten