donderdag 29 januari 2015

17 - 29 januari 2014, wat gaat de tijd snel...

Wij zijn lekker bezig en daarom tijd voor een update.

Els en Hennie uit Sandane zijn gezellig langs geweest met wat spullen die ze geleend hadden om te verhuizen. Als dank en omdat Femke jarig geweest is kregen we een heerlijk survivalpakket!

 
Meiden het was weer gezellig en onze dank!

De schapenmeisjes hebben het best naar hun zin. Als ze ons zien denken ze eten!!!! Zo bouwen we een band met ze op!  De één na de ander durft brood uit onze hand te eten, maar ze zijn nog steeds erg op hun hoede. 


Dit is onze veelvraat Eva, ze komt bijna door het hek heen!


Ook zijn we goed bezig met pallets. Femke heeft er een vloertje van gemaakt in het houthok en ik ben bezig met een hooiruif voor de schapen in het land. 



We zijn begonnen met projectje opruimen en herinrichten schuur. 
De oprijbrug naar de hooisilo hebben we gesloopt, daarmee komt er een hoop ruimte vrij. Al het hout wat we kunnen gebruiken om te timmeren spijkervrij gemaakt en de rest verzaagd om te stoken...



En tussendoor gaan we af en toe op avontuur. We hebben een mooi langlaufgebied ontdekt bij Syvde, 35 km van ons vandaan. Helaas konden we zelf nog niet de ski's onderbinden omdat Femke toch nog erg voorzichtig moet zijn met haar knie, maar al lopend was het ook heerlijk!



En we hebben afgelopen zaterdag samen gewerkt in het hotel... Ik werd gebeld door mijn opvolger of we een afspraak konden maken om wat zaken over te dragen. Dus de dag erna zat ik in het hotel en er werd mij gevraagd of ik zaterdag kon werken. Ik miste de sfeer toch wel een beetje dus heb ik ja gezegd. Ik begon om 17.00 tot 03.30 en Femke om 23.00 tot 07.00 en in de ochtend kwam Femke een ontbijtje op bed brengen...

Verder ben ik nog steeds druk met de koeien melken, helpen met het oormerken, opruimen...
En Femke doet regelmatig een rondje achterlangs als knietraining, de kunst van het combineren... trainen en lekker even buiten zijn!

Dan ons project yurts... 
Het komt er maar niet van om ze te bestellen en dat heeft een aantal redenen,
Het blijven tenten met een plastic buitendoek en een hoge investering, de noren zijn er ook niet gek van op voorhand en Femke vond het vanaf het begin al niet helemaal je van het... Tja, dus wat te doen?

Onze voorkeur gaat nu toch uit naar natuurlijk bouwen en met een permanent karakter. We zitten nu helemaal in het bouwen met stro en leem... 
Dus ons plan krijgt een iets ander karakter. Wat we dit jaar willen realiseren is ons huis af, vóór mei de stabbur af met douche, toilet etc. Een steiger aan het fjord. En in de schuur een mooie ruimte voor activiteiten. 

Wordt vervolgd...

We hebben eindelijk een hoekbank besteld. Levertijd 4-8 weken, zo hopen we toch ons huis steeds gezelliger te maken! 

De loodgieter is langs geweest om één en ander op te nemen, badkamer in ons huis, in de stabbur en eventueel vloerverwarming. De offerte hebben we nu binnen en dat was schrikken. Een hoop om over na te denken...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten